Šport pri lypedéme a lymfedéme

Nachádzate sa tu

Ani by ste nečakali, koľko žien trpí diagnózou lipedému, lymfedému alebo mixu oboch. Pri väčšine možno počuť vyhlásenia ako: „šport nepomáha pri lipedéme. Moje ruky a nohy bolia až tak, že nie je možné sa venovať športu. Mám strach z toľkých modrín. Hanbím sa za svoje telo.“

Šport pri lipedéme / lymfedéme vás možno neuzdraví, ale uľaví

Hlavne pri klasickom lipedéme šport nepomáha, to je pravda. Priebeh ochorenia sa ním nedá zastaviť, ani spomaliť. Napriek tomu sa dá šetrným športovaním znížiť množstvo príznakov a ťažkostí spojených s chorobou.

Ako náhle si všimnete, kladné prínosy vďaka športu, zlepší sa vám aj kvalita života. A aj telesná a duševná výdrž, čo so sebou šport prináša nie sú na zahodenie.

 

Von z komfortnej zóny!

Bez ničoho sa nestane nič! Samozrejme tak nebudú ani modriny. Ale doterajším štýlom života sa nedostanete telesne ani duševne ďalej. Pohyb je jednoducho alfou a omegou.

Viem, že sa to ľahšie hovorí ako presadzuje do praxe. Ale za pokus to stojí. Vyberte si vám blízky šport, sústreďte sa pri ňom. Ak budete športovať so sťahovacím oblečením, tak sa  vyhnete aj modrinám a bolestiam.

Pokým to so silovým cvičením nebudete preháňať, nebudete ani „širšie“. Existuje mnoho športov, ktorými sa odbúrava tuk a zároveň precvičí svalstvo tak, že nenaberiete na svalovej hmote. Ak necvičíte vo vode, treba pri každej športovej aktivite nosiť sťahovacie oblečenie.

 

Hanba je najväčší nepriateľ             

Tieto športy prichádzajú do úvahy:

 

Plávanie

Vedeli ste, že pri plávaní vážite len desatinu  vašej hmotnosti? Preto patrí plávanie medzi ideálne športy pri lipedéme a lymfedéme.  Nehovoríme tu o čľapkaní sa vo vode, ale riadnom plávaní. Počas plávania pri tele prúdiaca voda pôsobí ako lymfodrenáž.

Popri tom sa precvičí celé telo. Predovšetkým na nohách, rukách a bruchu vidno prvé výsledky. Každý šport a pohyb, ktorý sa robí vo vode, je ideálny. Nemusí to byť zrovna plávanie, môže to byť aj aqua-jogging (beh vo vode), aqua-aerobic (vodný aerobik). O čo hlbšie sú vaše nohy vo vode, o to viac pôsobí aj voda na vaše nohy ako lymfodrenáž.

 

Bicyklovanie

Možno sa budete čudovať, ale aj bicykel môže byť skvelou športovou pomôckou. Nehovorím tu o desiatkach kilometrov denne. Pohyb na čerstvom vzduchu a hlavne na bicykli odľahčí telo a hlavne kĺby od 75% telesnej váhy. Ak ste nesedeli dlhšie na bicykli, existujú aj rôzne trojkolesové bicykle, ktoré dodajú viac istoty počas jazdy. Ak potrebujete pomoc s osvojením si jazdy na tricykli, kontaktujte nás a my vám pomôžeme.

 

Ďalšie športy

Existujú aj ďalšie športy vhodné pri lipedéme / lymfedéme, ako napríklad nordicwalking (prechádzka s palicami) alebo skákanie na trampolíne.

Nehovorte, že vy to nedokážete! Treba trocha zabojovať. Ten pocit z úspechu stojí zato, o tom som presvedčený.

Publikované dňa 21. august 2019