Tricykel pre seniorov v zime

Späť na Blog
Elektro trojkolka pre seniorov E-1R-TL

Tricykel pre seniorov v zime

Kategória: Jazda na trojkolke

Bicyklovanie na trojkolke pre seniorov aj v zime? S týmito pár tipmi a trikmi je možné sa na zimné obdobie pripraviť. Prejdite zimou fit a bez pádov.

 

Jazda na tricykli pre seniorov je možná nielen počas pekného jarného či letného počasia, ale dokonca aj v zime. Pozorovania z ulíc, ako aj spätná väzba z obchodov s tricyklami potvrdzuje, že počet celoročných cyklistov na trojkolkách pre seniorov rastie. Experti však odporúčajú dodržať zopár vecí…

 

Zimné plášte sa oplatia aj pri trojkolkách

To, čo sa pri autách bežne používa, u západných susedov používajú seniori pri trojkolkách. Aj keď zatiaľ neexistuje zákon, ktorý by prikazoval používanie plášťov v zime, v posledných časoch dostávajú stále viac opodstatnenia. Ak vaša trasa vedie cez lístie, kaluže alebo sneh, je dôležité používať plášte s dobrou priľnavosťou.

Výber správnych plášťov na tricykle závisí od poveternostných podmienok. Keď v zimnom období vaše cesty nevedú cez extrémny terén, ako je súvislý sneh a ľad, postačia vám aj plášte s väčším profilom (celoročné plášte).

 

Znížiť tlak v kolesách, pre zväčšenie plochy plášťa na vozovke

Aj bežné plášte je možné upraviť pre zimné obdobie jednoduchým trikom: ak znížite tlak v plášťoch, zväčší sa plocha plášťa na vozovke . Zlepší sa priľnavosť a tým aj ovládateľnosť bicykla na snehu a ľade. Pozor si dajte pri vypúšťaní vzduchu, pretože príliš malý tlak zväčšuje riziko prerazenia plášťa, teda defekt.

“Ak znížite tlak v plášťoch, zväčší sa plocha plášťa na vozovke”

 

Trojkolesový bicykel pre seniorov v zime

 

Plášte s hrotmi na zľadovatené cesty

Keď jazdievate pravidelne po zľadovateľnom teréne, mali by ste investovať do plášťov s hrotmi. Existujú plášte s rôznym počtom hrotov. Všetko závisí od terénu. Najväčší počet je 250 hrotov na jeden plášť.

Zaujímavé sú napríklad plášte s hrotmi len po stranách. Sú použiteľné aj na asfalte, ak nie je sneh alebo ľad po celej dĺžke vašej trate a svoju silu priľnavosti ukážu najmä v zákrutách. So zníženým tlakom v takýchto plášťoch je dosiahnuteľná ešte väčšia priľnavosť (aj po rovnej ceste).

 

Ktorý plášť je pre mňa ten vhodný?

Ponuka výrobcov plášťov je obrovská. Plášte s hrotmi platili dlhý čas ako alfa a omega. Dnes tu existujú aj ďalšie alternatívy ako plášte s lamelami vo vnútri a celoročné plášte. Tieto sa môžu využíva od októbra až do jari. Ktoré z nich ale odpočúčame my?

  • Pre každodennú jazdu (ako napríklad do práce): najlepšie sa hodia celoročné s hrubším dezénom.
  • Pre zľadovatené trasy: ak sa pohybujete v zime väčšinou po zľadovatených cestách, odporúča sa používať plášte s hrotmi. Tie ale samé o sebe nestačia. Dôležité je aj nahustenie. Plášte nesmú byť veľmi nahustené. Hroty zaberajú na ľade pri menšom nahustení. Ale tu treba dať pozor, aby ste nevypustili príliš veľa vzduchu. Pri týchto cestách platí: čím viac ľadu, tým viac hrotov potrebujte v plášti. Negatívom pri týchto plášťoch je ich hlučnosť a odpor. S takýmito kolesami ste prinútený šliapať omnoho viac. Zlatá stredná cesta je využiť plášte s hrotmi po stranách.
  • Pre tých, čo nechcú kupovať zimné plášte: postačí znížiť nahustenie na minimum.

 

Sneh, blato a soľ sú najväčšími nepriateľmi reťaze

Zimné obdobie vôbec neprospieva reťazi na bicykloch. Reťaz je najlepšie pred každou jazdou namazať. Celkovo platí, že na rozdiel od leta, treba tricykel pre seniorov v zime viackrát umyť a očistiť od soli Ak chcete bicykel ochrániť pred soľou, je dobré ho nastriekať tekutým voskom alebo silikónovým preparátom.

Pri viac pokrytých cestách jazdite pomalšie znížte si sedlo. Najväčšie nebezpečenstvo hrozí, ak nabehnete na zľadovatenú plochu. Vtedy prestaňte šliapať, brzdiť a ani nezatáčajte nikam. Takto sa vyhnete rôznym nepríjemnostiam.

V zimnom období musíme byť celkovo na ceste obozretnejší. Ak sa dobre pripravíme na zimnú sezónu, budeme si ju môcť vychutnať do sýta.

 

Naše trojkolky pre seniorov spĺňajú všetky požiadavky na bezpečnosť a pohodlnosť

Prezrite si naše trojkolky

 

Zdieľať článok

Späť na Blog